I november samlades världens ledare för att, än en gång, diskutera vår tids kanske största
utmaning. Klimatkrisen. Men E.ON vill inte vänta på lagar och regler. De är i full gång med
att göra Sverige mer förnybart, och nu är det hög tid att berätta om det.

Så en kampanj tog form, och i dess centrum stod sajten bytenergi.eon.se – en hub kring
alla E.ONs olika projekt kring förnybar energi.

I gränslandet mellan dokumentär, informercial och underhållning utforskade vi hur en ofta
ointressant och teknisk produkt kan göras intressant för allmänheten.

För att så många som möjligt skulle hitta till sajten tog vi fram trailers för onlinefilmerna på TV,
print, utomhus, ett antal olika digitala annonser och content med #bytenergi .

Kampanjen hjälpte placera E.ON som ett av de varumärken folk hört mest positivt om 2015,
i en kategori som sällan ligger folk nära hjärtat. Och vem vet, kanske bidrog de till att
framtiden känns lite mer hoppfull.

Följ med på resan mot förnybar energi här:
bytenergi.eon.se

0dccedb2-68a8-4148-a1e6-f61dae2f9e15

Receive the latest news in your email
Table of content
Related articles