Norwegian är mest känt för två saker: nya flyg och låga priser. Mindre känt är det att de flyger direkt
till en rad spännande resmål, som till USA till exempel.
Vi behövde övertyga skandinaverna att tack vare Norwegians låga priser och kortare direktflyg är USA
närmre än någonsin tidigare. Och vi visade närheten väldigt bokstavligt.
Vid tre olika tillfällen överraskade vi svenskar och norrmän med smakprov på vad som väntade på andra
sidan atlanten:
Steg 1 – Red Cab
Fönstershoppare i Oslo fick en guidad tur i New York via en live-streamad digitaltavla.
Steg 2 – Next Stop New York
40,000 pendlare fick anledning att sätta kaffet i halsen när vi förvandlade en Nationaltheatret Station
till Times Square Station över en natt i sann real-time interaktions anda.
Steg 3 – Love At First Flight
Och, 5 nykära par gifte sig spontant när vi kopplade ihop Little White Chapel i Las Vegas, live, med
Gallerian i Stockholm.
Resultatet talade sitt tydliga språk: 2 miljoner fler passagerare flög med Norwegian under 2015 och i
december var ökningen så hög som 9%. Anledningen? Långdistansflyg till USA.